Keperluan Vs Keinginan

Sabtu lepas aku pergi ke The Mines, hajat nya nak cari netbook untuk buat kerja sekolah aku ni.. maklum la laptop tajaan sekarang ni dalam proses pemulihan selepas kene sambar petir kat umah aku tengah bulan ari tu.. servey punya servey.. terjumpa satu kedai yang ada jual barangan Apple. asalnya tak nak masuk tapi membe aku dah meluru masuk dalam.. dia tu jenis sukakan gajet.. aku pon ikut sekali la.. masuk2 kedai tu aku terpandang Ipad 2.. Nampak dari jauh lagi kecunan dia.. aku pegi dekat untuk tilik2 apa yang patut.. Sekali aku pegang ja, aku rasa lain macam.. pastu tilik2 lagi.. tekan tu tekan ni.. aku rasa sesuatu yang sebelum ni aku tak pernah rasa kat gajet2 lain.. macam berhantu pulak menda nih.. aku rasa macam guna menda tuh senang ja.. mesra ja ditangan.. jadi aku cepat2 lari pergi pegang menda lain.. aku main2 la dengan barang2 yang seangkatan dengan Ipad 2 tuh.. tapi feel dia lain macam.. tak sama dengan ipad tu.. jadi aku tinggalkan sume2 tuh.. aku pegi kat section lain... jumpa plak Macbook air... pegang skit... perghhhhhhhh..Speachlessss.. Mantap!!.huhu. aku tak tahu nak cakap apa lagi.. memang aku rasa nak ja rembat.. tapi memandangkan fulus yang ada sangat2 la ciput.. baik simpan la hajat tu... lagipon aku belum wat kajian lagi tentang kepentingan menda ni kalau aku beli.. setakat nak buat keje sekolah.. laptop biasa pun dah cukup...
Logo Apple... Lazat!!
Tapi bila aku balik kat rumah fikiran aku tak henti2 pikir pasal produk2 Apple tuh... habis sume web aku terjah tengok.. last2 jumpa web JustKhai.. pergh bukan main lagi promot produk Apple.. best gak baca blog tu.. macam2 ilmu dapat.. ilmu apple pon banyak dapat..hehe


aku ni boleh di kategorikan sebagai yang tak berapa advace la dalam bab2 gajet nih.. malas nak amik tahu... cepat sangat.. macam2 gajet keluar... aku wat bodoh ja la.. sebab tu aku jakun skit bile pengang Ipad 2 tuh... nasib badan la membe aku dapat kawan macam nih...hehe.. sebelum ni aku dah penah pengang dan main2 dah ngan produk Apple macam macbook pro dan Iphone 4... tapi takda la rasa macam berhantu sangat.. tapi baru nih bila pengang tu memang rasa berhantu gile.. dengan skreen dia, resolution dia, design dia, ringan dia, software dia dan etc2 dia, lagi buat aku tak keruan..huhu.. aku pikir mungkin jugak sebab aku tengah kegersangan tak ada laptop sebab laptop tajaan hampir2 jahanam dan kalau baiki dah capai tahap boleh beli laptop baru!.. mungkin sebab tu la kot... bila pikir2 balik aku rasa elok aku simpan ja la harapan yang tak keruan aku ni dengan product2 Apple tuh... mungkin suatu hari nanti aku akan masuk dalam geng2 penguna barangan Apple nih.. insyaAllah... kalau buat masa sekarang masih tak memerlukan lagi... ni suma lebih pada keinginan... bukan keperluan...hoho..
auuummmmm!!!! huhu.. sabar2..

p/s: aku selalu tengok pengguna2 barangan Apple ni akan ada lebih dari satu barangan Apple.. kalau ada iphone tu,kat atas meja mesti ada macbook.. kalau lagi dahsyat pensyarah aku ni siap skali ngan imac lagii..hoho... berhantu gler product apple ni.. skali cuba mesti nak lagi...hehe...

Comments

  1. biasa la tu..barang2 apple kn..hehee

    ReplyDelete
  2. @apik.. hehe.. tu ah.. xtahan.. apik dah ade ke brg apple..

    ReplyDelete
  3. kalau dah peminat apple memang suka dengan apples juga

    ReplyDelete
  4. @Sharinginfoz... tu ah.. mmg nmpk sgt klu peminat apple.. sume ada...haha

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts