Abang Emotional, Adik Rational

Tengah hari tadi masa tengah fokus kat tok imam baca khutbah.. aku terpandang la sorang budak ni dok tutup muka.. rasa pelik gak, bab tengah orang ramai dalam masjid.. tak kan main sorok2 kot..hehe.. bila di amati dengan teliti.. ada sorang lagi budak.. kemungkinan besar atau takde kemungkinan a.k.a kompem budak sorang lagi tu adik dia.. bab spesis rambut yang sama.. kerinting besar..

waaaaarrrrgggghhhhh... di mana ayahhhhhh...

kira instinct untuk tahu aku ni tinggi, jadi aku perhatikan budak2 nih.. si adik ni dari tadi dok perhatikan jemaah.. dengan pandangan yang agak tajam.. kekiri kekanan.. pastui2 kehulu kehilir.. macam dok cari something... si abang ni dari dok tutup muka.. kadang2 bukak pastu pandang sekeliling.. dengan mata merah.. dari situ aku yang sangat pandai mengagak ni dah tahu.. diorag cari ayah dia... looorrrr ciannya...

yang ni wajib kene emo.. ape kes nak kasik botak kepala gua... hukhuk...
sumber
si adik masih lagi dok cari ayah dia dan si abang masih lagi dok berdiri sambil tutup muka dan menangis.. dan berkat kesabaran si adik ni.. dia terpandang la ayah dia dalam 5 saf terkedepan.. pastu si adik ni berlari2 anak menuju ke tempat si abang nih.. tarik tangan si abang.. pergh.., si abang ni wat ngade die plak.. die tempis tangan adik die.. si adik ni tak putus asa.. masih lagi cuba memujuk si abang.. dan munkin malas nak mendengar si abang ni merengek, ada sorang jemaah ni tunjukkan kat si abang mana tempat ayah dia ade, dengan berkat pencarian si adik.. baru la si abang ni.. follow si adik yang bijak dan tak emosi tapi rational dalam membuat tindakan..


alolololo... ciannya.. meh kat abang InG meh...hehe..
sumber

tapi tu kisah bila kita pandang dari jauh.. dari segi dekat kita tak tahu... mungkin si abang hampi2 kene culik dulu.. jadi bila jadi lagi kes tu.. dia rasa takut.. tu yang emo sikit tuh...keke.. mana la nak tahu kan.. pape pon.. bertindank mengikut rational bukan emotional...

Comments

  1. mak aihh..bnyaknye label.siye kat bebudak tu yer bro...agak2 ko masa kecik2 dulu kuat nangis tak???

    ReplyDelete
  2. haha.. byk ke tu.. rs cam sikit ja..keke

    aku nagis biase2 ja.. xkuat mn pon..haha

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Penapis Udara Coway

PROMOSI WAKTU TERHAD MODEL NEO RM95 SAHAJA

Agen Penapis Air Coway Di Kemaman & Dungun